Asiantuntemus
Yleistä
Pääkonttori Hyvinkäällä, myyntiorganisaatio ympäri Suomen... Täältä löydät yhteystietomme!
YhteystietoihinYou are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.
Kehärata yhdistää Vantaankosken radan päärataan, ja näin ollen mahdollistaa junayhteyden lentokentälle. Uuden rataosan pituus on 18 km, josta 7 km kulkee kaksoistunnelissa alittaen Helsinki-Vantaan lentoasema-alueen. Lentokentän tunneliaseman lisäksi radalla on Kivistön katettu pinta-asema, Leinelän ja Vehkalan pinta-asemat, sekä Aviapoliksen tunneliasema.
PERI oli mukana seuraavissa kohteissa:
Kivistön asema
Aviapolis-asema
Lentoaseman juna-asema, Vantaa
Kivistön asema
Pääurakoitsija
Graniittirakennus Kallio Oy
Aviapolis-asema
Pääurakoitsija
YIT Rakennus Oy
Lentokentän asema
Pääurakoitsija
SRV Rakennus Oy
”Kehäradan Aviapoliksen asematyömaalla muottien muunneltavuus ja tarkka toteutus arkkitehdin suunnitelmien mukaisesti oli perusedellytys betonitöiden onnistumiselle. Näkyviin jäävät betonirakenteet valettiin IT- betonilla, jonka aiheuttaman hydrostaattisen paineen huomioiminen korkeiden seinien muottien lujuusmitoituksessa oli myös onnistuttava kertaheitolla; muodonmuutoksia valuvaiheessa ei sallittu. PERI:n suunnitteluosaston laatimat muottisuunnitelmat onnistuivat kerralla eikä takaiskuja tullut.”
Kivistön aseman urakassa käytössä oli yhteensä noin 3000 m² TRIO- ja MAXIMO-muottikalustoa, ja noin 11000 m³ Rosett Flex- ja GT24-tuentakalustoa.
Aviapoliksen aseman punaiset puhdasvalupinnat valettiin eri seinämuottijärjestelmiä käyttäen. Holvituennoissa ja liukuporraskuiluissa käytössä oli MULTIPROP-tornit sekä PERI UP Rosett Flex –telineet, yhteensä noin 5000m³.